Kvinnligt, Omtanke och
Det lilla extra
Vi på Lindri vill att du alltid ska känna dig personligt välkommen. Oavsett om du bara kommer in för att ta en titt eller ska klä upp dig för den stora festen. Kvinnligt, Omtanke och Det lilla extra är våra ledstjärnor. Det ska du som kund uppleva i vår kollektion, i våra provrum och i kontakt med vår personal. Kort sagt, i allt vi gör.
Service på riktigt
Ledorden passar givetvis också in på vår service som ska vara personlig utan att vara påträngande. Det är du som avgör nivån. För att kunna ge dig verkligt goda råd utbildar vi vår personal i styling och kundservice bl.a. Andra kallar det personal shopper, för oss på Lindri är det självklarhet. Vill du ändå få det lilla extra så kan du boka en Personlig PROVNING med en av våra kunniga och engagerade säljare på en tid som passar dig.
Kvalitet på riktigt
Ända sedan 1977 då Lindri etablerades har hög kvalitet varit kännetecknande för oss. Vårt mål är att överträffa dina förväntningar och att du alltid ska känna att du får valuta för pengarna. Det är med detta i åtanke som vi valt ut våra leverantörer.
Ständig förnyelse
1977 startades Lindri av paret Siv och Olle Lind, båda med lång erfarenhet av och stort kunnande inom mode och konfektion. Därefter har antalet butiker vuxit successivt för att den 1 november 2013, efter samgående med Trimar Sverige AB, vara 17 butiker i det gemensamma bolaget Trimar Retail AB. 13 av dessa butiker är Lindri-butiker och finns från Ystad i söder till Borås i norr.
Vårt mål är att med sortiment och service spegla våra kunders utveckling, vilket kräver lyhördhet och ständig förnyelse. Målgruppen är kvinnor som vill vara välklädda för alla tillfällen och som värdesätter hög kvalitet och personlig service. Vi gör allt vi kan för att ge dig det lilla extra.
Vår vision är att bli Sveriges ledande modebutik för vår målgrupp.